Prostoria

Prostoria

Inovativnost kot družbena odgovornost
(besedilo) Maroje Mrduljaš

Smo nagnjeni k zaznavanju pohištva kot nekaj abstraktnega, ustvarjenega na mizah oblikovalcev in nato proizvedenih, umeščenih na trg z blagovnimi znamkami podjetij z različnimi statusi in ugledi. Dejstvo je, da so odnosi v sodobni globalizirani industriji pohištva vedno bolj razdrobljeni z vedno manj priložnostmi za popolno predanost sinergijam in sodelovanjem … Prostoria, kot mlada družba, katere katalog že vsebuje nekaj novih ikon, kot so Polygon fotelj in Revolver transformirni kavč, predstavlja primer drugačnega in bolj tradicionalnega pristopa, ki temelji na evoluciji iz lokalne stvarnosti in logičnega združevanja vseh akterjev, vključenih v proizvodni proces.

Hitri razvoj Prostoria, prej znani kot družba Kvadra, ki je že daleč oddaljena od »nič od začetka« do pozicije vodilnega in spodbujevalca novih idej v samo nekaj letih, je zgodba o ponovni uvedbi kontinuitete, tako na Hrvaškem kot v Srednji Evropi, regiji z vitalno, vendar nezadostno priznano oblikovalsko sceno ter izjemno tradicijo in znanjem o pohištveni industriji. Ti elementi so služili kot latentni potenciali, ki so zagotovili razloge za nadaljevanje in jih je bilo treba aktivirati.

Prostoria je od začetka razvijala integrativni pristop, ki deluje kot platforma sodelovanja, ki hrani in spodbuja stalno izmenjavo znanja in izkušenj med vsemi sodelujočimi akterji pri izdelavi pohištva. Ustvarjen je bil dinamični delavniški ambient, ki mladim oblikovalcem ponuja priložnosti, da svoje ideje v odličnih pogojih raziščejo in jih prinesejo na najvišji nivo oblikovanja, funkcionalnosti in tehnološke obrti. Številni izdelki so bili razviti v daljšem časovnem obdobju in presegli številne iteracije, dokler niso bile dosežene končne oblike, kar bi bilo nemogoče brez ustrezne podpore, ki združuje sodobno tehnologijo in natančno izdelavo ter ročno delo najvišje kakovosti. Predvsem lokalni materiali se uporabljajo, zlasti iz masivnega lesa, večina proizvodnje pa poteka v sami družbi ali v sodelovanju z lokalnimi zadrugami.

Medtem ko katalog podjetja ponuja tudi pohištvo na podlagi testiranih modelov, Prostoria kaže strateško in celo strastno predanost raziskovalnemu dizajnu, prepričana, da ima pristnost svoje mesto na trgu, vendar predstavlja poseben izziv v času, ko se zdi skoraj nemogoče ustvariti resnično inovativen in svež koncepti. Zato je potrebno socialno odgovornost in specifičen položaj podjetja Prostoria upoštevati kot prispevek k razvoju zasnove in pripravljenosti, da prevzame tveganje, da bi dosegli nove vrednote v korist uporabnikov in kulture. Prostoria torej predstavlja projekt, znotraj katerega oblikovalci rastejo skupaj z družbo na podlagi medsebojnega zaupanja in skupnih ciljev.

www.prostoria.eu